torsdag 2 september 2010

Höstdag


Att barnen gillar choklad yoghurt det visste jag, men att lillfrassen gillar choklad yoghurt det visste jag inte förrän igår. Men denna äter allt och allt som oftast hittar man honom inklämd i någon burk eller sko. Han hade en period då han bajsade och kissade inne, nu har det dock varit bra en tid så jag hoppas att den perioden är över. Det började ta på nerverna. Annars är han så härlig, påhittig och en riktig famnkatt.


Idag har jag och Linnea varit hemma, jag har haft magafare och spydde natten till onsdag så jag bara låg hela gårdagen. Idag har jag orkat vara ute en stund och Linnea cyklade. Hon fick vara hemma idag. Matlusten är inte riktigt tillbaka ännu, men bättre har det blivit så ikväll har jag ätit riktig mat.


Härligt med soliga höstdagar.


Trodde inte när jag köpte denna ampel i Juni att den skulle blomma ännu i September:) Kul, jag tycker om dess blommor som lyser upp framför stugan.

Det är höst i luften
jag njuter
snart pryds träden i höstfärger
underbara färger
morgnar och kvällar är svala
daggen ligger tätt
Jag njuter
av den friska luften
Andetag
av en annalkande höst
Andetag
av frihet att känna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar