tisdag 12 februari 2013

Ojoj...länge sen sist

Sommarminnen! Sommaren gör sig påmind i mitt minne. Det ljusnar ute och snart har vi våren här. Har inget emot vintern men börjar nog längta dit nu, till våren. Se snön smälta, samtidigt som det ju är så bra sålänge det går att pulka. Då har barnen något att göra hela tiden. Det tycks man inte heller tröttna på.
Sitter här med en varm brasa brinnandes i spisen. Idag har jag två sjuklingar hemma, far i huset samt Amanda och kan skatta mig lycklig över mitt eftermiddagsjobb.
Jag har gjort blåbärs-hallon soppa åt de mina. Hunnit koka hallonsylt och gjort pannkaka. Sen blir det dags för jobb och tid med lillan.
Ibland blir jag påmind om hur härligt jag har det. Hur bra vi faktiskt har det. Nu är en sådan tid, när händelser i min omgivning gör mig påmind och jag inser att jag borde berätta detta för alla lite oftare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar