måndag 19 april 2010

Våren på G, trots lite snöande i helgen

Igår var flickorna med pappa, faffa och fammo och invigde skärisäsongen. Första gången till villan efter vintern, Linneas kommentar: "Man fick ju int ens ta av se klädren därinn!"

Själv var jag hemma. Tillbringade dagen med lite vanliga hushållsgöromål, samt läste ut en bok. Jag har sträckläst i princip, den var så bra. Det är andra delen i Karen Kingsburys förstfödd-serie. "Förlåtelse" heter den, beställde tredje delen på biblioteket idag "Funnen".
Som nästa i väntan på tredje delen byter jag om och läser en av Francine Rivers, "Oönskat liv".

Annars har jag idag ställt ut tavlorna mina, som kommer att vara uppe till 3.5 vid biblioteket i Smedsby. Kom just hem, men skall snart fara och hämta Amanda.

Gick också en tur runt gården igår för att se hur allt ser ut efter att snön har smält. Blommorna börjar sticka upp ur marken, lite grönt gräs lyckades jag finna och alla buskar stod upprätt. Även de som låg platt av snötyngden står nu upprätt, jag var rädd att de skulle ha gått av. Nu hoppas jag att våren börjar på riktigt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar