lördag 16 oktober 2010

Familjemys


För några dagar sedan fick vi nya soffor, jätteroligt! Vi fick ännu större vardagsrum nu mitt i allt, för vi bar ut en stor hörnsoffa och in två moderna på två och tre personer. Dom ser små ut i alla fall när man är van med den stora. Ikväll tände jag några ljus och vi myste en stund i soffan. Linnea har haft stägring idag så jag och hon har legat och myst hela dagen men vi andra tog oss lite kvällsmys.

Amanda har både igår och idag varit hos en kompis så Linnea och jag har varit ensamma hela dagen. Nu när det är höst och J-A har sitt vill det bli så. Imorgon tror jag också att vi stannar mest hemma bara, men vi får se. Slappardagar behövs också, eller hemmadagar är väl ett bättre ord när man tvättar och städar och gör mat.

Var också och hämtade en tavla i torsdags och passade då på att shoppa lite:) Riktigt härliga dagar har det varit. Sååå...nu skall vi se vad jag tar i tu med för tavla nu, har två på hälft.

Sitter i ljusets sken
utan brådska
utan bekymmer.
Sitter i ljusets sken
njuter av mörkret
njuter i stillhet.

Lyssnar till ljudet från brasan,
knastret
och blåsten utanför.
Sitter och myser
en ledig dag
en dag utan krav.

Tiden går,
klockan tickar
men inget brådskar.
En tekopp,
en glasskål
och ljusen som lyser.

Ett ögonblick
av tystnad
av stillhet.
I djup förundran
betraktar jag
hur livet är.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar