torsdag 2 juni 2011

En lekdag


Nu blommar det lysande orange i mitt blomland.


Idag tog vi med en av Amandas och Linneas bästa kompisar. Vi började på ABC med glass, tog en liten pick-nick vid bordena där.


Vi for till Metvikens klätterskepp, där var det liv och rörelse en ledig dag som denna. Själv satte jag mig på en blå parkbänk och filosoferade. Iakktog barnen och vad de valde för utmaningar i klätterskeppet samtidigt som jag tänkte på min egen barndom och hurudan jag var som barn. Sådana stilla stunder behöver vi alla ibland. Så härligt att få sitta och iakkta, iakkta livet från bänkplats:) kan man behöva ibland.


Vi var också till kaserntorgets lekpark där Linnea hittade en klättervägg. Fanns en roliga gunga där också som inte jag sett tidigare.

Nu får vi förbereda oss på fredagen, sista dagen på terminen vid eftis. Nu börjar läger, jippii. Skall vara lägerledare på ett dagläger i två veckor. Det ser jag fram emot:)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar