lördag 10 september 2011

Läsglädje


Ibland köper jag böcker i sådan takt att jag inte hinner läsa, när sommarn började hade jag många olästa men nu börjar jag ha läst ikapp. Bara några kvar. Jag älskar att läsa, det finns sådan glädje och lärdom i alla typer av böcker.

Nu just läser jag:

Tidningen Junia. Den prenumererar jag på och varje gång man finner den i postlådan känner man en sådan glädje. I den läses om sanningar, om människor i olika livssituationer. Härlig!

Läser nu även "Det genomskinliga livet" -att säga som det är, att leva som man lär Av: Andreas Forsbäck. Denna införskaffade jag på Sommarkonferensen, en bok att inte sträckläsa utan läsa med eftertanke och tankeuppehåll. En fin och tänkvärd bok.

"Gör livet enklare" Livsgnistor KM-FÖRLAGET. Denna fick jag av Linda i födelsedagspresent, denna gillar jag.

Några citat ur den sistnämnda:

" Välkomna din roll i skapelsedramat. Föreställ dig din roll som ledande (Vilket den är). Men stanna upp ibland, var stilla och bara lyssna."

"Fröjdas över det självklara. Ditt hjärta känner trösten och skönheten i det vardagliga. Låt ditt huvud få veta det."

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar