fredag 29 maj 2009

Sista dagen på kurs

VAr sista dagen på skrivkursen igår, har gått en kurs i självbiografiskt skrivande. Kursen fortsätter i höst och om bara möjligt kommer jag att fortsätta, för kursen har varit så inspirerande och har fått igång mitt skrivande så jag nu har över 30 sidor redan. Varje träff har vi haft föreläsningar och denna gång gästades kursen av Ann-Helen Attienese. Intressant föreläsning som följdes av intressanta disskusioner samt boktips från henne. Vi fick i uppgift att skriva "jag har...det ända jag saknar är..." på 5 min, sedan läste vi alla upp vad vi hade skrivit. MAn skulle skriva spontant bara det som kom, tyckte det var så intressant att få lyssna till vad andra skrivit. Det säger så mycket om en person just en sådan uppgift, om man väljer saker, känslor och hur man skriver. Här följer det jag skrev!

Jag har...
Jag har minnen,
jag har foton,
jag har ett hus fullt av saker,
jag har en gård,
jag har blommor,
jag har en berättelse,
jag har ett liv,
jag har en framtid,
jag har sommar,
jag har barnlek,
jag har vänskapsband,
jag har glädje,
jag har sorg,
jag har intressen,
jag har minnen,
jag har en framtid,
jag har en berättelse.
Det ända jag saknar är...min sorg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar