torsdag 2 juli 2009

En dag av kreativitet

Flickorna for med fammo och faffa idag och handlade stövlar. Så jag hade planerat att fortsätta på min beställda tavla. Kände ingen motivation men så fort målargrejerna var fram fylldes duken fort med färg. Hann måla riktigt mycket idag, men en hel del små detaljer är kvar. Efter detta en bra bok i solen på verandan och så hann jag med ett svalkande glas limonad hos grannarna. Barnen var först här en stund och lekte men sedan sprang de över dit.

Läste en intressant artikel i Kyrkpressen om hur fysisk beröring kan vara bra för psykiska hälsan. Hur mycket en kram kan göra i terapisyfte.

Imorgon far flickorna till fammo och skall baka till kalasen, så då skall jag åka in till stan. Länge sedan jag haft tid att vara in till stan ensam så jag tänkte att jag skulle ta mig tid att gå på 3 intressanta utställningar. Skall också gå på stan en stund när jag nu har chansen samt handla till Linneas barnkalas. Måste också en tur via Gros bokhandel och se om det kommit in nåt intressant.

1 kommentar:

  1. Visste inte att du tecknade + målade så mycket. Tyckte väldigt mycket om att teckna förr, men det är en sak som tyvärr lämnat nästan helt de senaste åren...

    SvaraRadera