onsdag 1 juli 2009

Kvällsbön...

En natt när jag skulle sova, kom jag plötsligt ihåg en godnattbön som mamma ibland läste för oss. Det var min mormors favorit, vilket innebär då att min mamma i sin tur fick den läst av sin mamma. Jag satte mig genast upp i sängen och skrev ner den, så jag inte skulle hinna glömma den. Tycker själv att det är den vackraste kvällsbön jag hört.
Här följer den:

Minns du den ängel vit och god
som fordon vid din vagga stod.
Han följer än idag din stig,
han varnar och beskyddar dig.
Hör du hans röst så säger han;
Mitt barn var alltid ren och sann.

1 kommentar:

  1. Fint! Tänk vad man kan hitta i sina inre gömmor, sånt som har varit betydelsefullt då man var barn kan mitt i allt dyka upp. Fantastiskt med böner som går från generation till generation! Ha en bra dag! H, Mia

    SvaraRadera