tisdag 7 juli 2009

En liten utflykt

Vi var till Tolkki och shoppade igår, mycket nöjd blev jag över de tröjor som flickorna valde. Amandas är grön och Linneas blå. Fyndade även lite annat!


En vas hittade jag att fynda för 5 euro, den passade perfekt in i tamburen och i den plockade jag några kvistar av en buske. Uppskattar nästan mera några fina kvistar än att sätta in stora blommor. Riktigt nöjd är jag med resultatet.


Vi fick äran att sköta en hund igår när familjen var bortrest. Här är Linnea på promenad med den.


Nu har Amanda och Antti farit på cykelutflykt, Linnea är också med men sitter i cykelsits för de skulle cykla ända till fammo. Vilket blir en bra bit, lite picknick har det med. Lämnade hemma men berädd att hämta Amanda om hon inte orkar hela vägen. Fick lite tid då att uppdatera min blogg samt vila. Storstädade i måndags och hade program igår så jag är lite trött. Mamma var och hjälpte mig en hel del att städa till kalas, tacka vet jag mammor. Linnea skall ha barnkalas nu på torsdag på riktiga födelsedagen och på lördag har vi släktkalas för båda flickorna. Sen har Amanda sitt barnkalas på riktiga dagen i slutet av Juli. Nu e alla rum städade, damsugna, torkade och alla fönster tvättade, allt är dammtorkat och gamla leksaker är urrensade och bortlagda. Det mesta är handlat, glömde dock grädden så det måste jag efter imorrn eller torsdag på dagen. Fammo har bakat flera sorter i bullaväg och mommo har bakat tårtbottnar så jag behöver bara dekorera tårtorna. Perfekt:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar