fredag 7 augusti 2009

Konstens natt...mammas natt...


"En mamma är en vän man aldrig växer ifrån" står det på mitt kylskåp! Här är min, vi tillbringade gårkvällen tillsammans på konstens natt. Vi gick på REA på H&M, jag fick mig en bikini...faktiskt fick den av min mamma. Vi var också till GROS på REA där jag hittade en bok, "Målarkonstens historia" denna för endast 6 euro (i vanliga fall skulle man fått ge kankse 30-40). Vi gick på uteserveringen vid Cafè de Paris och åt Broilerwrap och drack kaffe. Sen tog vi en glass på torget, hörde på lite musik i Rewell Center och strövade runt. Vi gick en sväng via Loftet och efter det gick vi och såg sambatåget. Sist av allt gick vi på Taizeè mässa i kyrkan, mysigt var det...ganska mörkt med levande ljus. Sångerna och predikan hölls på svenska, finska, engelska och så sjöngs det även på latin. Vi satt en halvtimme, när klockan var halv 11 gick vi ut och for hem. Då var vi trötta! En riktigt härlig kväll blev det, en riktig mammas kväll.


Idag har jag fört mitt stora sommarprojekt till kunden, en akryltavla med vattentornet, örnen på Vasklotbron samt domkyrkan. På samma gång hann jag via Lindex på REA och hittade denna fina dräkt till Amandas förskolestart för endast 6 euro, riktigt billigt och riktigt snyggt.

När det gäller målandet har jag nu åtminstone ett par nya beställningar på gång och två egna tavlor som jag skall ha målade. Snart börjar ju förskolan och då skall jag sätta igång med dessa är det tänkt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar