söndag 27 september 2009

En höstdag/familjedag

Började dagen med en kaffe på verandan och satt och filosoferade en stund...över livet, över boken jag läser, över hur härligt bor ...

En välkommen stund av lugn medan löven blåste ut över gården och färgade gräsmattan i alla höstens färger.




Två rosen knoppar som envisats med att komma upp i hösten.


På eftermiddagen dukade jag en pick-nick bricka, tände ett ljus och shasade ut hela familjen till vårt grillställe i skogen...


Grillstället är intill barnens koja, så där lekte Linnea i väntan på grillad korv. Här fiskar hon med ett ämbar.

Grillstället och grillmästaren


Efter grillad korv blev det kaffe för oss vuxna och saft för barnen.


Amanda gjorde en svamputställning och uppmanade mig att komma på utställning eftersom jag gillar att fara på utställningar. Där fanns alla möjliga svampar som hon hittat i skogen.


När korven var uppäten och kaffet uppdrucket lade jag mig ner på en av stockbänkarna och tittade upp på himlen, på höstfärgerna i björkarna ovanför och på fåglarna som flög förbi.

Linnea och jag avslutade sen dagen med att gå till Betesda, jag på möte och Linnea på söndagsskola. En väldigt intressant predikan var det idag, en predikan som jag bra kan relatera till själv. Intressant!

Avslutar dagen med en dikt:

En dröm
som ger hopp
att återförenas
att pånytt få se
och känna
att få kramas igen
att få leva
tillsammans

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar