tisdag 20 juli 2010

En välsignad dag av glädje


Hade tid till fysikalen på HVC idag, pga. ett sträckt knä som besvärat nu i två månader. Fortfarande ömmar det och gör ont ibland, men trots detta fick jag ett så glädjande besked. Förresten så tror de absolut att mitt knä kommer bli bra och nu har jag lite övningar att stärka musklerna med. Stabiliteten i knä behöver upptränas. Men tillbaka till det glädjande beskedet. Jag hade Reuma som barn och bland annat i fotläder, handleder och i perioder även i knäna och vissa övriga leder. Idag sade de där att det absolut inte märks något av det. Jag har inte alls någon styvhet i lederna utan har tvärtom mjuka, böjliga leder:) Det är verkligen en välsignelse att få höra. Jag går inte och tänker på att jag haft reuman, men när jag ändå haft det så trodde jag ju absolut att det skulle ha påverkat mina leder. En riktig glädje!

Dagen fortsatte i glädjens tecken, jag for och skaffade skolväska och dagisväska. Detta skall dock bli en överraskning, så de har inte fått dom ännu men jag hittade så fina. Shoppade det ena och det andra under min tid på shoppingtur.
När jag kom hem for vi till Tropiclandia där vi tillbringade största delen av dagen. Inne bad, utebad, sol och god mat. Jätteroligt hade vi. Sedan bara hem och byta bil så for jag, Amanda och Linnea till kusin på barnkalas. Många barn och god kalasmat, men när vi sedan kom hem 20-tiden så var jag verkligen trött. Nåja, nu skall jag kolla lite på nätet och äta ostsemla, sen blir det nog sovdags för mig också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar