lördag 24 juli 2010

Solskensdagar


Några härliga fria dagar har vi haft utan något på planering. Igår morse sa nämnligen Amanda att hon hellre vill till Tesses grill än till Wasalandia, så vi tillbringade förmiddagen hos mommo tillsammans med moster och kusin och sen for vi till grillen på glass och kaffe. Inte illa.

Idag har jag, Linnea och Amanda varit till stan. Vi var på jakt efter fint tyg som tål en del slitage. J-A har en gammal skrivbordsstol som är stabil och i gott skick förutom de bruna dynorna. Nu har vi minsann köpt modernt tyg till stolen, mörkgrått med döskallar och rosa hjärtan på. Vi har också shoppat lite kläder och dylikt som behövs till dagis och skolstart. När vi kom hem grillade vi, kött och majs var det på grillen, potatis kokade jag och en grönsallad med salladsost gjorde jag och Linnea. Senare plockade vi jordgubbar och Amanda dukade nu ikväll till kvällsöverraskning. Det blev färska jordgubbar med socker och grädde och glass. Så gott har vi ätit idag.

Amanda, Linnea och Antti var också ut en tur med båten och fiskade mot kvällen. Amanda ville prova nya metspöet som hon fick till födelsedagen. Själv satt jag hemma i soffan och läste, vilade och drack kaffe. Jag somnade faktiskt en tur på soffan:)

Måste skriva ner namnet på boken jag läser just nu. Den är suverän:) Den heter: "Värsta mammans handbok" skriven av: Kate Long. "En roman om tre generationer kvinnor,tre mammor och tre olika sätt att se på saken." Måste tillägga till detta att dessa tre bor under samma tak vilket bidrar till humorn och konflikterna i boken. En bok man inte gärna lägger ifrån sig!

Blommorna på bilderna är för mig favoriter av de som blommar just nu. De är så mäktiga och lyser upp med sin orange färg.


1 kommentar: