lördag 3 juli 2010

Sol och semester


Har fått semester!
Har suttit på verandan och läst en del, barnen har badat poolen och hoppat på studsmattan. harfått tillfälle att sitta och änka, fundera och filosofera. I höst är vi 3 som byter ställen, barnen växer får nya intressen och livet bjuder på nya utmaningar. Jag har en avslappnad inställning till livet, en som jag anser ganska ny. Jag trivs med nya utmaningar och nya uppdrag. Livet blir ju vad man gör det till och jag har alltid försökt leva så som jag vill att mitt liv skall vara. Jag har funderat kring detta och vad kom jag då fram till? Jo, att livet är just så som jag vill ha det, en lycka har jag funnit i att jag har balans i mitt liv. Numera också balans mellan arbete och vila, uppgifter och vila, umgänge och ensamtid. Jag njuter av vardagen, av att se när flickorna och deras kompisar leker, jag njuter av friheten i att ha semester. Att kunna ta en kaffe på verandan och läsa en bra bok eller tidning. Att bjuda över någon spontant utan att bestämma och boka i förväg. Att få åka med flickorna och köpa n glass och bara njuta av att få tillbringa dagarna tillsammans.

Måste fota två av mina amplar, de som hänger på framsidan. Njuter av dessa de är så stora och mäktiga. Tre färger i vardera kruka.

Har fått första numret av JUNIA och läste ut den idag, rekommenderar den verkligen. Den ger en så mycket. Annars har vi haft mommo och moffa på besök på kaffe ikväll och flickorna visade vad de kan i poolen samt på studsmattan. Mycket lek med frassan har det också blivit.

Imorgon bär det av till skären för oss.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar