onsdag 19 januari 2011


Så vitt, så rent
på ytan
en illusion
eller verklighet
bara yta
eller djup
Att räknas


Sitter på söndagsmötet, en insikt träffar mig mitt under predikan. Här sitter jag och trivs, inte bara trivs utan känner att här hör jag hemma. Det är ett tag sen jag började gå regelbundet på möten nu, men just denna söndag 16.1.2011 kommer tankarna till mig. Jag hör till Lutherska kyrkan, men på en kyrkobänk i en kyrka skulle jag inte sitta nu. Jag skulle inte sitta och njuta av predikan, jag skulle inte alls vara där. Att jag sitter här och längtar hit varje söndag, att inte bara tänka utan också känna. Vilken välsignelse!

Vilken snömängd vi blev välsignade med natten till idag, nu har barnen verkligen roligt ute. Jag for i jobb till 6.45, mycket snö och dåligt plogat på många ställen gjorde föret besvärligt. När jag kom fram fick jag pulsa mig fram genom snön. Men när barnen sen kom på "öppet dagis" och jag fick se glädjen i barnens ögon då kändes det mödan värd.

1 kommentar:

  1. Visst är det skönt att känna sig hemma i en församling, en viktig känsla! Är glad att du känner dig hemma där!

    SvaraRadera