tisdag 14 april 2009

Idag..

...har jag varit hemma med Linnea, för hon hade stegring igår kväll. Imorgon skall hon få fara till dagmamma, själv skall jag nog vila och läsa. Har nu skrivit och gjort layout klart på det som skall på utställning i slutet av månaden. Skall bland annat ställa ut min dikt om utbrändhet som också finns här på sidan.

Jag har just läst ut "Zahiren" av Paulo Coelho, tyckte den var riktigt bra. Som nästa bok tänkte jag läsa "nu vill jag sjunga dig milda sånger" av Linda Olsson. I början av boken står en dikt som jag fastnade för:

Jag driver av och an i mina rum och diktar
för skuggorna och tänker vad jag alltid tänkt,
att det är dikt blott som försonar och förpliktar
och ger sin läkedom åt vad ett liv har kränkt.

Bo Bergman, "Sömnlös" ur Äventyret, 1969


HAr köpt en del böcker på sistone, inte hunnit läsa men tänker ändå rekommendera en av dem. Nämnligen en självbiografi av tioåringen Akiane, skriven av henne själv och hennes mamma Foreli Kramarik. "Akiane hennes liv, hennes konst, hennes lyrik", som sagt tio år och skriver dikter till sina tavlor. Har inte hunnit läsa den ännu, men hunnit bläddra i den.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar