lördag 11 april 2009

Lär av nya böcker,men av gamla lärare.

Om stunden inte...
av: nattuggla
(2009-04-08)
Om stunden inte räcker till,blott tålig var och stilla.Han som det stora skänka vill,nog sörjer för det lilla.
-->


april 7
En favorit sen jag var barn...

Du vet väl om att du är värdefull

Du vet väl om att du är värdefull,
att du är viktig här och nu,
att du är älskad för din egen skull,
för ingen annan är som du.

Det finns allt för många som vill tala
om att du bör vara si och så.
Gud fader själv
han accepterar dig ändå
och det kan du lita på.
Du vet väl om att du är värdefull...

Du passar in i själva skapelsen,
det finns en uppgift just för dig.
Men du är fri att göra
vad du vill med den,
säga ja eller nej.
Du vet väl om att du är värdefull...


En tankeväckare

Om stunden inte räcker till,blott tålig var och stilla.
Han som det stora skänka vill,nog sörjer för det lilla.

april 6
Härlig sång...

igår i missonskyrkan. FKF kören uppträdde, riktigt fint och varierande stilar. Christoffer Hiding, Harri Holtti och Björn Hedström uppträdde. Den sistnämnde sjöng så otroligt bra, älskar hans röst och hans låtval. Hela hans stil var så bra, hoppas på att hitta hans skiva här så småningom. Skulle vara mysigt att ha i bilen.

april 4
söndagen den 5.4

Klockan 19.30 är det en kör plus några solister som uppträder i missionskyrkan i Kvevlax. Hade tänkt ta vara på chansen att fara och titta, men det beror på om jag orkar efter heljens program. Hoppas att jag orkar för det skulle vara jätteavkopplande, speciellt att få fara själv.


Hittade några dikter och citat som passar in i mitt liv nu...

Speciellt nu efter att jag varit utbränd betyder dessa dikter och citat en hel del. Dom är tagna ur en bok jag för tillfället läser, nämnligen: I Herren har jag min tillflykt Av: Sara Viktorsson. Denna rekommenderar jag starkt, har läst lite mer än halva och den är jättebra och upplyftande.

Jag tror på solen
även när deninte skiner.
Jag tror på kärleken
även när jag inte upplever den.
JAg tror på Gud
även när han är tyst.

Dessa ord är tagna från väggen i en fängelsecell.


Det finns två känslor som driver
oss och det är rädsla och tilltro.
De fungerar lika lite ihop som
olja och vatten

Ur Salomos principer av Per Winblad


Om jag än vandrar i dödsskuggans dal,
fruktar jag intet ont,ty du är med mig.
(Ps 23:4)

Glädje är inte något som ramlar över oss
utan resultatet av ett medvetet sätt att leva.
R.Foster


Söndagens program...

På söndag var jag på stugmöte till bekanta, mitt första stugmöte och jag upplevde det som väldigt givande. Efter allsång och predikan var det dags för kaffeservering, jag fick trevligt bordsällskap så jag hade flera intressanta disskusioner. Bland annat disskuterade vi min utbrändhet men dom jag satt med var dessutom intresserad av konst så jag fick även disskutera det. Intressant när människor man träffar har konst som intresse för det är inte så vanligt.Man får en del att fundera på under sådana möten och gamla minnen väcks till liv.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar