onsdag 6 januari 2010

Böcker

Har nu haft en del extra tid i mellandagarna och efter nyår och passat på att läsa en del. B.la. har jag läst Paulo Coelhos "Djävulen och fröken prym", den var jättebra. Hade inte så höga förväntningar på den trots att jag gillat alla Coelhos jag läst, men den var absolut lika bra. Jag trodde den skulle vara för hemsk för min smak men det var den inte alls.
Nu just läser jag "Mitt himmelska kramdjur" Av: Katarina Mazetti. En billig pocket jag plockade på mig en dag, också den verkar vara riktigt bra. Den handlar om sju kvinnor som alla söker, som ger sig ut på en "religiös safari". De dras in i varandras andliga sökande genom att de alla träffas på en kursgård.
Tyckte denna bok passade mig alldeles utmärkt för tillfället, med tanke på mitt 2009.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar