lördag 20 februari 2010

Böcker och tidningar

Rekommenderar Cosmopolitans Februari nummer för dom som är modeintresserade eller bara vill hitta snygga kläder inför våren. I rätt kombination (alltså inte som de har i tidningen, trots bra tips) så blir det en perfekt stil:)
Svenska litteratursällskapets tidning finns nu att hämta på biblioteket, själv har jag inte hunnit börja läsa men såg många intressanta artiklar. Bara för intressets skull men också som kan inspirera i mitt eget skrivande.

Nu läser jag annars sista delen i Karen Kingsbury`s serie om familjen Baxter. Femte och sista delen heter "Återförening", rekommenderar absolut denna serie till alla. Går antagligen under benämningen "kristna romaner". Håller också på med en bok som heter "Att se och möta begåvade barn" Av: Franz J. Mönks och Irene H. Ypenburg. Jättebra bredvidläsning, intressant. Hur man kan ge begåvade barn rätt stimulans i en skolklass eller hemma pga. att det är svårt i en skolklass med många olika barn. Boken är skriven för lärare och föräldrar.

Tänkte jag skulle kommma mig till Torni veckan som k0mmer, där kan man (tror det var till 6.3) nu titta på rysk konst.

VAr och fyndade igår, hittade vår/höst stövlar för 10 euro...så roligt:)

Har i halsen idag, så nu skall jag krypaner i soffan och läsa vidare på min "Återförening". Mysigt! Tänder ljus på kvällarna nu (därav bilden) så mysigt med tända ljus, en kaffekopp (alt. annat varmt) och en bra bok i soffan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar