onsdag 3 februari 2010


Ur: "Lämna dina bördor" Av: Max Lucado

"Lägg märke till Jesu löfte: ""Jag skall komma tillbaka och hämta er till mig."" Han lovar att föra oss hem. Han överlåter det inte åt någon annan. Han skickar missionärer som kan undervisa oss, änglar som skyddar oss, lärare som skall leda oss, sångare som inspirerar oss och läkare som botar oss, men han skickar ingen som hämtar oss. Det vill han göra själv. ""Jag skall komma tillbaka och hämta er till mig."" Han är din personliga herde. Han tar personligt ansvar för att leda dig hem. Och eftersom han är närvarande när hans får dör kan du säga precis som David: ""Jag fruktar inget ont.""

"Du såg mig innan jag föddes, i din bok var de redan skrivna, de dagar som hade formats innan någon av dem grytt." (Ps 139:16)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar