onsdag 24 februari 2010

Vinterförkylning

Det har gått några dagar sedan jag orkade sitta här och skriva, har mest legat under en filt och inte gjort annat än vila. Igår och idag har jag faktiskt orkat städa lite och idag har jag inte legat alls. Är hundvakt idag, så jag och Linnea (som är hemma pga. dagmamman sjuk) skall fara till syster och mata och ta ut hunden. Hunden har blivit opererad så han får inte vara ute. Idag kan jag sitta och läsa och skriva igen, har runnit så ur ögonen så jag har inte ens kunnat läsa.

Skissade upp två tavlor förra torsdag och var och köpte mera material till målandet för jag kände en sån inspiration. Nåja, på lördag vaknade jag täppt och med halsont. Jag som skulle måla denna vecka, men men man får ta det som det kommer. Det blir väl nästa vecka.

Var till läkare i måndags med tanke på luftvägarna mina och astman, så det blir mera utredning. Får väl se om de visar något.

Amanda sa något igår: " Mamma, då jag börjar skolan. Får jag börja läsa dina böcker då?"
Jag svarade att nej, man skall vara åtminstone 9. Hmm... vi får se om det är en passlig ålder, det är åldern då jag började. En kul fråga, blir lite rädd. Hur fort går det egentligen??

Min mormor bor på bädden nu, men är dålig. Hon kommer nog inte hem mer!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar