torsdag 9 december 2010

Härlig är jorden


Började klinka lite på pianot ikväll, Amanda spelar nu piano i musikinstitutets musikkarusell. Tänkte jag att nu, nu skall jag prova och söka upp min nybörjarbok tillbaka. Men...framför mig låg "Julens önskesånger" , slog upp den och sökte och nu innan nattningen fick jag spelat en sång med en hand. "Härlig är jorden", blev det för den var inte så svår. Däremot har jag inte hunnit komma fram till hur jag spelade med två händer. Men riktigt bra gick det ju, så nog kanske man kan komma igen om man ger det lite tid. Skall fortsätta och klinka lite och se hur det går.

Vi har haft en riktig höjdpunkt ikväll i form av dagisjulfest. Linnea var Maria i julspelet och så var hon tomte och dansade i ring. Förutom detta sjöng barnen flera sånger och de tog med oss på en resa till Island, Teneriffa och nåt land till. Intressant och kul med trevliga pratstunder till kaffet sen.

Idag var jag och Linnea och köpte en gitarr till Amanda, en nybörjar gitarr så nu gäller det bara att få stämt den men nog finns det någon som kan.

Nu har jag börjat sju två morgnar men imorgon har jag senare tur igen, händer en hel del på jobbet såhär inför jul. Härligt och spännande att se fram emot julen med många barn omkring sig. Man får en helt annan julstämning tycker jag med ett sådant jobb.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar