torsdag 23 december 2010

Juleljus,julebus och minnen


Åååhh, vad jag njuter när granen står klädd och det lyser i fönstren. Att få sitta i soffan, läsa en stund eller bara iaktta flickornas lekar som ändrar karaktär under dessa dagar före jul.



Julebus...som tänkte gå över styr. Vår svarta halvangora frass (ser ut som angora nu när det är kallt), hoppade upp på vardagsrumsbordet. Vi hade tänt ljus...det började brinna i frasses päls. Själv hann han inget märka innan jag släckte det. Huuu... vad vi hann bli skraja!



Några av mina absolut favorit julpynt när jag var liten. Då hängde tomten i granen, men nu när han tappat sin mössa kan han inte det längre. Varje jul står han dock med min ängel på byrån. Dessa är jag mycket rädd om.



Denna fick jag av en bekant när jag var liten, hon dog senare i cancer. Har några fönsterdekorationer kvar, vilka betyder en hel del för mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar