måndag 13 december 2010

Tredje advent


På lördag var vi bjudna på kaffe till Koskö. Lilla Emilia växer för var dag och glad och nöjd är hon och himmelskt söt.


Min kamera krånglar just nu och att då fånga Anton på bild så att allt syns är inte lätt. Här syns i alla fall hans söta ansikte fast händerna går på.


På söndag var vi på luciafest i Koskö, eller barnens julfest. En tradition som lever kvar sen länge tillbaka, med det traditionella luciatåget. Förutom det bjöds det på Mamma-Mu teater, allsång. Vi hann också med en paus med kaffe och dopp och efter kaffet dansade vi ringlekar till dragspelsmusik och så till sist kom tomten med varsit paket åt alla barnen.

Mitt i alla julfest har jag dragits med förkylning så en del saker har lämnat på efterkälken. Nu när de flesta julfest är över har jag dock tagit det lugnare och tycker mig nästan vara bra efter en lugn dag. Nu är det bara skolans julfest kvar på torsdag och så skall jag på jullunch själv på fredag. Men till helgen skall vi nog hinna med vårt traditionella pepparkaksbak. Flickorna har hunnit baka med fammo redan och så har de gjort varsit pepparkakshus med mommo men nog skall vi hinna själva också.

Klapparna börjar vara klara, ska ha en till bara. Sen en liten till min fammo också, hon ska ha en julklapp till jul och julbesök av flickorna och jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar