måndag 6 december 2010

Självständighet och andra advent


Igår klädde J-A och Linnea utegranen, passligt till självständighetsdagen, i blått.

På kvällen var vi på barnens julfest här i Betesda, det var fin stämning och bra program. Vi fick lyssna till Pop och Rock skolan, se en film som Club 10 gjort och så framförde söndagsskolan julspelet medan hjälpledarna läste. Så fint och så duktiga var dom allihopa. Så avnjöts kaffe med dopp i gott sällskap.

I torsdags fick jag och J-A vara på egen hand med min mamma och pappa och syster med man på spex. Vi va på Kosköspexe och de va så bra. Vi fick verkligen öva upp skrattmusklerna ordentligt. Inte ett skämt gick förbi utan att publiken var med:)

Imorgon kväll blir det avslutning för musikkarusellen och övriga som spelat instrument i höst i gymppassalen i Kvevlax. Amanda som går i musikkarusellen har hittills hunnit lära sig blockflöjt och piano och skall spela piano på julfesten.Åtminstone kommer jag och Linnea att fara och ta med oss mommo.


Unnade mig en vacker bukett till lillajul som ännu är så fin!

Nu just läser jag en bok som blivit resumerad på sveriges tv men som jag var skeptisk till ändå. Hmmm...men visst var den bra. Skriven på ett lite annorlunda sätt, vilket jag tycker gör boken intressantare. "Borta bäst" Av: Sara Kadefors. Huvudpersonen beskriver händelser i dåtid och ur minnet och mycket tankar och observationer ryms med. Om man gillar sådana böcker!!

Nu när jag sitter här snurrar en ny skiva i skivspelaren som jag köpte åt flickorna på julfesten igår: "Gud är god" Av: Mårten Streng & barn från Vasa/Korsholm.

Nu skall jag göra nåt varmt att dricka för jag har lite ont i halsen. Hoppas på att det skall gå över fort!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar