torsdag 26 maj 2011

Dagarna dom varit


Linnea målar och Majken är givetvis med, han är helst där Linnea är. Här halvsovandes med en morgonrock för Babyborn, han vet att man är trygg i Linneas famn.


Fyndade en riktigt mysig stol på loppis i Vörå. Den står nu vid fönstret i flickornas rum och är Linneas nya favorit. Inga problem att sova i den heller, den är så bred och lurvig som en frass:)


Senast Folkhälsan hade loppis fyndade jag en del böcker. Bl.a. dessa. Lillebarns aftonbön hade jag som liten, har inte sett den sen dess och nu dök den upp på loppis. Jag älskade bilderna när jag var liten och jag älskar dom nu. Så fin bok. Flickorna fick höra den som godnattsaga igår.

Nu har jag haft några sju morgnar, men idag börjar jag senare så nu får jag sitta och ta det lugnt en stund. Håller på läser en bok: "Marias måndagsbok" för andra gången, utgett av församlingsförbundets förlags Ab, May Wikström. Tolv kvinnor som gläntar på sin vardag, kåserier, dikter, meditationer och fundror. En härlig bok:)

Efter regnet har allergin blossat upp på allvar, men jag bryr mig inte så mycket utan tar tillvara vardagen. Det är så ljuvligt och grönt här kring vårt hus så jag bara njuter:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar