lördag 7 maj 2011

En underbar dag



Idag har jag och Linnea gjort en krans till lekstugan. Amanda har aldrig varit mycket för att städa och ordna i lekstugan utan bara lekt och Linnea är raka motsatsen som städar och gör snyggt men inte leker så mycket där. Tussilagon plockade vi också både till lekstugan och hit in. Nog är det ju en härlig ålder när man får vara med och plocka vårens tussilago.
Till vår dörr hade jag köpt ett hjärta som jag dekorerade.

Annars har vi städat upp kläder i flickornas rum jag och Linnea och så har jag tvättat och hängt tre maskiner. Ibland samlas det ju så mycket tvätt att det är hemskt. Nu väntar jag dock på att Linnea och Antti skall komma hem med mera tvättmedel så skall jag köra en till maskin. Det tog slut.

Amanda är på IKEA bussresa och till Ideapark skulle dom med moster och mommo. Härligt att hon fick fara med, har pratat med dom och förstått att det bara går finemang.
Linnea är i sitt esse då hon får ha mig och pappa för sig själv. Förmiddagen umgicks jag och Linnea och nu for hon iväg med pappa på "äventyr", skogsvandring eller vad det var på shemat och förhoppningsvis så håxar de att handla också.

Läser just nu: "Trött i huvudet" Av: Harriet Jossfolk-Furu. Tycks vara en bra bok:) samt nyaste "Cosmopolitan".

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar