tisdag 9 juni 2009

En beställning

Fick en härlig roskorg av min mamma när jag var sjuk, först hade den många mörkröda rosor. När dom hade blommat ut fick den tre rosa rosor. Dessutom fick jag en härlig vit ros av grannarna som jag nu planterat ut, så länge de båda blommade var de så härliga bredvid varann på köksbordet. Tänk vad uppiggad man blir av att få rosor!


Fick en beställning på en tavla idag, en stor tavla så nu skall jag till stan någon dag och se hur stor duk jag får tag i. Har nu tre tavlor att måla som är "beställda". Gjorde en skiss direkt jag kom hem, ivrig att sätta igång med den största. Vet inte hur stor jag skall göra, men nog blir den en 90*120 säkert. Sen skall jag ha en 55*75 som är på beställning och så skall jag måla en 30*40 som jag skall ge bort. VArierande motiv på dessa, ett sommarlandskap, en tavla med Vasa och den sista skall vara på ett hus eller så blir det landskap. Vi får se, måste som sagt skaffa dukar´men till den minsta har jag redan duk så man skulle ju kunna börja med den fast jag tänkte tvärtom. Tror att samtliga dessa blir akryltavlor. Farmor erbjöd att ha barnen pånytt på fredag och det passar ju mig utmärkt då så kan jag börja måla.


Fotade en del idag samt forskade lite i det jag skall måla. JAg har även varit till frissan idag, så ny fresh frisyr. Sommarkort, antar att det tar en tid att vänja sig. Färgade sen håret hemma, skulle som omväxling färga i mörkbrunt helt enkelt min naturliga hårfärg. Hrrrmm...men åtminstone i mina ögon så blev det svart, så nu kanske jag ändå måste pigga till det med lite rött. Nåja, vi får väl se!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar