lördag 6 juni 2009

Vår 8:de bröllopsdag...idag!

Mommo och moffa kom hit ikväll så att vi skulle få fira bröllopsdagen lite smått i alla fall. För en gångs skull kom vi ju ihåg den, så då bör man väl fira också. Vi for till Nabben på mat, det blåste lite men vi hade på oss ordentligt med kläder så vi kunde sitta ute i alla fall. Förutom blåsten var det nämnligen väldigt vackert väder, härligt att få sitta och titta ut över sjön. Efter att vi ätit for vi ut och körde lite extra, kul att få vara på tu man hand någon gång.

När vi kom hem så hade mommo, moffa och flickorna låst sig ute så alla utom moffa hade farit till syster. Moffa hade istället sysselsatt sig med att rensa halva blomlandet mitt. Kan det bli bättre? Pga. att jag varit sjuk har jag inte alls hunnit rensa där så hjälpen togs tacksamt emot. JAg for efter flickorna och vi såg lite på TV innan sängdags.

Nu har jag läst i boken om AKIANE, har hennes självbiografi som innehåller tavlorna hennes och lyriken. Vilken inspirationskälla till mitt eget målande och tecknande.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar