lördag 13 juni 2009

En härlig kväll...

Mommo var på besök en kväll och fick sig en make over av Linnea, långt fint hår blev det!

Jag och mannen fick oss en ledig dag på fredag, barnen var hos farmor. Då passade jag på att börja skissa på tavlan jag har beställning på och så var vi in till stan en sväng. Kommer att ta mig tid med målandet nu varje vecka, för ena tavlan kräver mycket tid innan den är klar. Dessutom har jag mer som jag Vill måla, har så många idèr just nu så jag vet inte hur jag ska hinna sätta dom till pappers. Är också sugen på att teckna lite, men som det är nu hinner jag inte med det. Måste börja med tavlorna, måste förrästen. Det är ju tillika roligt och jättekul att få in beställningar Håller på att sätta ihop ett kompendie med alla tavlor, pasteller och teckningar i.

HAr snart läst ut Paulo Coelhos "Livet" med utvalda citat ur Coelhos böcker. Så bra och träffsäkra citat. Här följer några:

"Glöm aldrig det goda som kommer ur svårigheter.
Det är bevis på din förmåga
och ger självtillit när du står inför nya hinder."

"Vi kommer alltid exakt dit vi måste komma
för Guds hand styr den som trofast följer sin väg."

"Alla människor på jorden har en gåva.
Hos vissa visar den sig av sig själv,
andra måste anstränga sig för att finna den."


Har varit på allsång ikväll, en härlig familjekväll på Vassor lägergård. Trevligt sällskap, bra sång, lekar för barnen och till sist kaffe med dopp.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar