måndag 15 juni 2009

Några boktips...

Vi kommer alla att uppleva tunga stunder i livet,
och vi kan inte undvika dem.
Men de finns där av en anledning.
Först när vi har tagit oss igenom svårigheterna förstår vi varför.
Ur: "Det femte berget" Av: Paulo Coelho
Har nu läst mer än halva "Tätt intill dagarna" Av: Mustafa Can och måste säga att denna rekommenderar jag varmt. HAn skriver om sin mor när hon ligger på dödsbädden, men samtidigt är det en reflektion av hans eget liv. En lite speciell självbiografi som är väldigt rak på sak. En bok som jag bara inte vill lägga ifrån mig, jag vill bara läsa och läsa.
Vi var på biblioteket idag, Amanda har hittat en riktig favorit i bokhyllan där. En serie ur B. WAHLSTRÖMS LÄTTLÄSTA BÖCKER, nämnligen "Regnbågsön" Sagor om väderälvorna som kommit bort och som hittas av Rebecka och Kristin. Nu just läser vi "Safira Den blå älvan".
Idag har jag fått måla, flickorna har varit hos fammo så jag har kunnat fortsätta på tavlan. Nu krävs dock en dag i stan innan jag kan fortsätta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar