söndag 4 oktober 2009

Välkommen höst


På fredag är jag och Linnea lediga och denna fredag fick vi verkligen njuta av det härliga väder som denna höst bjudit på. Daggvått och sol på förmiddagen. Linnea lekte ute och jag satt med en kaffe på verandan. Lite avkoppling efter att ha levererat senaste beställda tavla dagen före. Min pappa påminde mig om att efter varje avslutad tavla bör man njuta av det färdiga verket innan man ger sig på nästa beställning. Så nu skall levas efter detta.

Drog dock på mig en förkylning i det härliga höstvädret som gjort att jag fått tillbringa helgen inne med sjuk hals och hosta. Har då istället givetvis fått tid att läsa och så har jag funderat en del över mitt skrivande. Fick ett papper med frågor på förra träffen, dessa frågor handlar om vänskap och kärlek. Blir jätteroligt att till nästa gång fundera närmare på någon av dessa, i mitt fall tror jag det blir vänskap för mitt skrivande annars innehåller så mycket kärlek redan. Tänkte även jag skulle få skrivit om religionens betydelse, vet dock inte var jag skall börja. Bara jag slipper förkylningen blir det dock att sätta igång!

Idag var det söndagsskolutflykt med korvgrillning och pick-nick, så Amanda och Linnea for med pappa och jag fick snällt lov att sitta hemma.

Nu skall jag bänka mig i soffan med en finrexin, för jag känner att det behövs. Sedan blir det matlagning, hade tänkt mig broiler och ris idag. Blir nog vila ännu ett tag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar