tisdag 29 december 2009

En snörik och fin hemmajul

Husbandet


Var till dagis och åkte i backen en dag, nya pulkor hade fåtts av tomten och skulle provas. Småkusinerna från Pargas kom också dit med mamma och syster med sin pojke. Roligt hade vi! Jag hade packat ner varm saft och bokstavskex, som vi njöt av uppe på backen när det började bli kallt. Träffade bekanta också i backen så vi fick prata en stund. Flickorna har annars skrinnat varje dag, men idag är de hos fammo och åker i stora backen. Själv är jag inne, har sett till att ordningen håller i sig och så har jag lite halsont. Bäst att ta det lugnt. Här sjungs det mycket vid jul, psalmer och andra sånger, så titt som tätt dyker någon psalm upp i min blogg. Som jag fastnat för för stunden.
Hade kaffegester igår, så mysigt och dessutom fick våra gäster inviga vår nya gästbok som vi fick i julklapp.
Nu skall jag kila och tvätta, det är något jag låtit ligga över jul.


Vi bor på ett fantastiskt ställe och så härligt blev det ju med all snön som kom så lägligt över julhelgen. Nedan är mitt blomland täckt i snö, nu trivs de mångåriga växterna.



Lyss till änglasångens ord

Lyss till änglasångens ord
Gud är kommen till vår jord!
Nyfött barn vår konung är,
frid åt människor han bär.
Folk, stäm in i himlens kör,
med en sång som aldrig dör!
Han som fötts i Betlehem
är vår frälsare och vän.
Lyss till änglasångens ord
Gud är kommen till vår jord.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar