måndag 21 december 2009

vinterdag

Småfåglarna ser till att få mat och välkommet är att de kommer hit till oss. Vad härligt att få sitta i läshörnan och titta på fåglarna som landar i busken och förser sig med mat. Hann fånga några på bild idag, men inte var det lätt.
Skall så småningom fara och julhandla och föra Amanda till mommo, för de skall baka pepparkakshus. Linnea har bakat ett med mommo redan, men det börjar inte finnas nå godos på hennes nå mera.



Amanda passade på att skida på förmiddagen, hon älskar att skida. Vi var ut och gick till stranden, Linnea hade babypulkan med dockan i istället.
Härligt var det, men innan jag kom in var jag nog kall i kinderna. Uppfriskad är det däremot roligare att ta itu med dagens program.

Igår var jag och syster till Kvevlax kyrka på "De vackraste julsångerna", stämningsfullt och vackert som det alltid är. Jag njöt riktigt där jag satt, av sången, musiken och de levande ljusen i takkronorna!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar