lördag 5 december 2009

julfest...och prinsessorna mina!

En av mina tavlor när den just blivit påbörjad. Tog bild när första lagret färg hade torkat, för det var så härliga färger.

Idag var det barnjulfest i Betesda, J-A fick stanna hemma för han har 38 graders feber men jag, Amanda och Linnea fick i alla fall njuta av den roliga festen. Söndagsskolan sjöng två sånger samt dansade en dans, det var en riktig överraskning för den hade jag inte hört om trots att de brukar berätta allt. Fick också njuta av en hel del annan underhållning som barnen och ungdomarna i församlingen stod för
Festen slutade med de populära godispåsarna.


Linnea upplädd inför julfesten i en för säsongen ny klänning.

När jag läst saga ikväll sjöng vi "Gud som haver", brukar be den men eftersom barnen ville ha en annan bön ikväll så sjöng vi istället för Linnea ville inte lämna den. Vi har en godnattbön som nu är på 5:te generationen från min mammas sida, alltså min mormor fick läst den av sin mamma när hon var liten. Barnen ville läsa den ikväll, så vi läste:

Minns du den ängel vit och god
som fordom vid din vagga stod
Han följer än idag din stig
han varnar och beskyddar dig
Hör du hans röst så säger han
Mitt barn var alltid ren och sann

Linnea kommenterar: "Mamma, du e no ren och sann du!"
Härlig kommentar:)




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar