lördag 5 februari 2011

De stora segrarna i livet
vinns oftast i tysthet,
inte med pukor och
trumpeter.
Benjamin Cardoza

Läser just nu: "En doft av apelsin" Av: Joanne Harris - författaren till Chocolat. Chocolat skall annars läsas inte ses filen, möjligtvis både och i så fall. Presis som den är "En doft av apelsin" väldigt detaljerad. Beskriver dofter och känslor samtidigt som det är en intressant berättelse. Bör absolut läsas, en bok att njuta av.

Igår när jag slutade jobbet och gick ner för en lång trappa vid jobbet, så föll jag på något av de sista trappstegen och steg snett. Nu var det med andra foten, dock tycks det ha gått bättre denna gång för jag kan bra gå på foten.

Idag har vi städat, torkat, dammat. Efteråt har vi kopplat av med kaffe och kladdkaka. Snart blir det sovdags för flickorna och jag fortsätter väl på min bok.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar