torsdag 24 februari 2011

Trött på kölden


Vår lilla spilevink sitter sällan stilla, det skall vara lite fart på.

Idag har jag haft gäster, en barndomskompis kom hit med sina två barn. Det är ju så onödigt sällan man träffas, men desto roligare då. Vi brukar träffas i alla fall när någon fyller, så nu var alla friska trots allt som går. En rolig kväll. När man har roligt går timmarna så snabbt, när man tycker att de just kom är det egentligen dags för kvällsgröt. Men som sagt en jätterolig kväll, syster och hennes pojke var också hit. Att ha gäster i huset värmer!
En annan sak som skall värma var presenten, bastudofter och en bastukudde. I heljen skall jag basta, för nu har det varit kallt så länge.

Hoppas på lite varmare till sportlovet, då har man ju tid att skrinna och skida med barnen. Simhallen stod också på önskelistan, så det skall vi nog hinna med någon dag. Detta sportlov verkar nog i alla fall bli ganska lugnt, ingen resa denna gång.

Imorgon skall jag åka till en av mina bästa vänner med en födelsedagspresent. Hon fyllde i Januari, men nu tänkte jag ta en sväng dit innan jobbet. Börjar 12:) Skall bli kul!

Läser just nu:
"BERG" Av: Bo Carpelan
Denna bok är så härlig att läsa, en resa genom minnen samtidigt som huvudpersonen efter 55 år återvänder till sina hemtrakter. En vandring som vi alla gör ibland när vi vandrar på barndomens stigar.

Läser också nyaste JUNIA, vilken jag gärna rekommenderar:)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar