söndag 13 februari 2011


Varje dag
är den dag du har väntat på.
Ta vara på den!

Detta står under rubriken Februari i boken: Nattljus Av: Charles R. Swindoll.

Jag fick ärva några böcker av min mormor och detta är en av den. Den har korta andakter för varje sag. Jag fick även hennes psalmbok, där hon ringat in och sträckat under psalmer. Tänk vad man kan få ut av detta, jag blev glad när jag såg detta och har läst igenom de psalmer och rader hon sträckat under. Kommer att fortsätta. JAg har aldrig kunnat förmå mig att ringa in och sträcka under i böcker men tänk vad det kan ge någon annan. Förståelse och insikt i hur en människa känt och var.

Har nu sträckläst "Sikta rätt!" Av: Ingmar Rönn. Detta var en lättläst och lättförstådd bok, träffsäker och gav mig mycket. Jag kommer säkert att komma tillbaka till denna många gånger. Tänker att det är en sådan bok som man kommer tillbaka till under olika skeden i livet!

Nu var det igen slutet på en vecka och imorgon inleds en ny och denna kunde väl inte inledas bättre än den gör. På måndag börjar vi veckan med att fira alla hjärtans dag eller vändagen. Har köpt varsin liten, personlig gåva åt flickorna och gjort varsit kort. Tänkte ju överraska J-A lite också , men vet inte hur. Tänkte ta och se imorgon vad jag kan tänkas hitta på:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar