tisdag 1 februari 2011

En helt vanlig dag

Slutade halv fem på jobbet idag. Innan jobbet hann jag in till stan för en av näskuddarna på glasögonen föll bort igår, det blev fixat. Handlade lite.
Efter jobbet dessa tisdagar är det bråttom, för först skall jag efter Linnea och hämta Amanda om hon är någonstans. Idag kom dock farmor med henne till dagis till 16.40, sen bara hem med handlase för Amanda skall vara i Kvevlax igen 17.30. Idag förde och hämtade jag, vi samåker. Medan Amanda och hennes kompis var på musikkarusellen var Linnea och jag fram och tillbaks till mommo. Vi fick fisksoppa och kaffe där. Amanda hade ätit hos faster för hon hade varit där och lekt med kusin efter skolan. I fisksoppan hade mommo räkor, det gav mer smak till soppan (som ett tips).
Hemkommen blev det kvällsmat, dusch och i säng. Imorgon slutar jag redan 13, men börjar då istället 6.45. Tycker i alla fall morgonturerna är riktigt mysiga, passar mig så bra att ibland jobba förmiddagar och ibland eftermiddagar.
Imorgon efter jobbet skall systers pojk kommahem med oss och på kvällen skall vi ha gäster. Sällan numera som jag har några vuxna gäster, för det mesta är det kompisar till flickorna när vi har gäster.
Sitter här en stund innan sovdags, har passat på att läsa och sitta här och göra en del ärenden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar