torsdag 17 februari 2011

Min 29:de födelsedag

"klä er i ödmjukhet"(1Pet 5:5)

Några korta stycken ur min självbiografi:

"En solig dag i Februari 1982 föddes jag , närmare bestämt den 17:e. En händelserik dag eftersom familjen samma dag fick bygglov. Jag föddes på Vasa centralsjukhus 3.690 gram och 48,5 cm. Jag föddes in i en familj med pappa Håkan, mamma Ann-Catrine och storasyster Terese. Jag kom till världen 15 dagar efter beräknad tid, förlossningen sattes igång och gick snabbt. Lite dramatik blev det eftersom navelsträngen satt runt halsen och måste klippas av. Med vid förlossningen var också pappa. Vid födseln hade jag mörkblå ögon och mörkbrunt hår, senare bruna ögon och ljust hår. Vi kom hem från BB till en stolt storasyster.

Många släktingar, vänner och bekanta kom på besök.

Min första födelsedag firades hos farmor och farfar på grund av renoveringen. Gästerna var många men efter att ha fått min present av pappa såg jag inte de andra paketen. Pappas present tyckte jag mycket om, en hund med handtag man skulle föra framför sig. Den gick jag runt med och tänkte aldrig sluta.

En annan omtyckt leksak jag hade i denna ålder var en röd bil man kunde sitta på och sparka sig fram, den var fin, röd och med gul ratt. Den satt jag mycket och körde på när vi var ute och lekte."

Födelsedag 29 har jag firat med kladdkaka och chips till mellis, med flickorna och en kompis till dem. J-A jobbar så vi får fira en annan dag. Nu på kvällen har Amanda bakat och bjudit på kokosbollar, Linnea gjorde kaffe själv. De är så duktiga. Så fick jag en present, ett ljus av mina döttrar:) En riktigt trevlig födelsedag. Dessutom var jag till posten och hämtade ett paket, tre par jeans som jag beställt och......alla passade:) Ingen dålig dag!

På lördag sen skall jag fira med familjen och min mans familj.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar