söndag 7 mars 2010

Pulkåkning, samvaro och lugnet efter stormen


Idag har vi haft pulkåkning och korvgrillning från Söndagsskolan, det var riktigt roligt. Vi pulsade oss fram i en otrolig mängd snö, men efter en del trampande var det riktigt bra.
Undras hur mycket snö vi skall få?! Härligt för barnen med mycket snö och det är ju verkligen länge sen vi haft sådana mängder snö, men tillika kanske det börjar räcka.

Nu har vi haft en veckas sportlov och imorgon börjar vardagen tillbaka.

HAr börjat läsa en ny bok som jag fick rekommenderad av en dagistant. "Kärlek som befriar" Av Francine Rivers. Tänkte läsa den i väntan på Karen Kingsburys fortsättning om familjen Baxter som jag lagt mig i kö för på biblioteket. Har bara läst ett kapitel men den är gripande redan.

Imorgon tror jag jag skall fara in till stan och skaffa mig lite nytt, fick ju presentkort när jag fyllde som jag inte alls använt ännu. Skall se om jag kan hitta något fint på H&M.
Sen sätter det igång, har en teckning som jag absolut måste göra klar på tisdag. Tänkte imorgon men har en sån lust att gå på stan:)

2 kommentarer:

  1. "Kärlek som befriar" var bra! :-) Har den i bokhyllan. En annan favorit av samma författare är "Innan tiden runnit ut" (även den i bokhyllan), en favorit jag läst minst tre gånger! :-D

    SvaraRadera
  2. Tackar för tipset om den andra! Skall läsa den också:)

    SvaraRadera