måndag 1 mars 2010

Sportlov

Nu är sportlovet här, vi är lediga hela familjen och skall verkligen försöka njuta av denna vecka. Mycket planer har vi inte, men imorgon bär det av till Tropiclandia och på onsdag skall Amanda och Linnea ha skiddag med fammo och en kompis och jag skall försöka ta mig en stadsdag och bara koppla av. Men, men annars blir det bara efter familjens önskemål denna vecka.




Var och fyndade en dag och måste få skryta med mina fynd. Hittade dessa stövlar för 10 euro, dom passade mig alldeles utmärkt och ganska varma är dom dessutom. Så nu får jag också vara fin utan att frysa om fötterna.


Denna jacka köpte jag också för 10 euro, denna hade varit 69,90. Ett riktigt fynd, både varm, snygg och riktigt billig.


Linnea och pappa läser Vi Föräldrar. Tänkte på att våra familjestunder när vi samlas påminner ganska mycket om familjen Baxters återföreningar i serien av Karen Kingsbury`s serie. Alla sammanfattar motgångar och medgångar som gäller ens egen familj och sedan umgås vi över mat och kaffe. Den serien skall ni läsa om ni inte läst den!


Var och välkomnade hem gästerna från Åbo som skall vara hemma över Sportlovet. Elvira är nu 1 år och sysselsätter och underhåller, här med mamma och pappa.
Vi är så glada att få ha dom hemma!


Måste bara fota Elviras helt fantastiskt långa ögonfransar, dom blir inte svåra att charma alla med!


Elvira ute i snön, vi gick ut och lekte en stund. Amanda, Linnea och en kompis till dom byggde snöborgar och snögubbar. Elvira höll sig med pulkåkning och tultande runt i snön.


GullaAnton vår kom också och gjorde oss sällskap vid matbordet, bröd är populärt här.


Sen blev det bus med flickorna, Anton nu två år hänger bra med i deras lekar.


Vi avslutade dagen med ett besök i Koskö, här är det mommo och Linnea som busar och fnittrar.

Nu har jag läst ut Karen Kingsbury`s serie i fem delar om familjen Baxter, nu har det översatts några till som även dessa handlar om familjen Baxter fick jag veta. Så tänkte jag skall läsa dom också.

Flickorna har städat bort alla leksaker ur vardagsrummet nu, lovade att vi om dom gjorde det skulle fara till Citymarket. Så det blir väl den resan idag, för det har gått riktigt bra. Bra att ha en muta någongång:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar