onsdag 3 mars 2010

Snöyra


Snöhögarna börjar bli stora, nu har vi många backar att skurra i. De senaste åren har vi bara haft en, så här mycket snö har det ju inte varit på många år. Jan-Anders fick skotta för att jag skulle komma ut ur biltaket på förmiddagen.

Idag har jag varit till stan i flera ärenden, på flera ställen såg man bilar som kört fast och på flera ställen satt man med hjärtat i halsgropen och undrade om detta skall lyckas. Stadsresan gick dock bra, besvärligt börjar det dock vara i många korsningar. Vallarna är så höga och i snöyran var det inte lätt att se.
Skulle sen bara till Lindas med en pocketbok. Köpte en påse med begagnade pocketar och så var det en engelsk fantasy-bok som jag tänkte passar henne. Körde in på deras infart och körde fast:) Jag och Linda mockade och sköt på och backade och gungade men till slut fick jag ringa Antti som kom och hjälpte. Som tur var var han hemma. Fick mig en god kaffekopp, goda kex och gott sällskap i väntan på att få hjälp att komma loss.

1 kommentar:

  1. Ja, det har varit ruskigt väder och mycket snö här de senaste dagarna! Tur att du kom dig loss! Lite solsken till dig på min blogg! Kram

    SvaraRadera