onsdag 4 november 2009

Böcker, konst och vändpunkter i livet

Som rubriken säger så är det detta som utgör min vardag just nu. Idag är det dock lite annorlunda för jag har hem Linnea. Vi var i alla fall och hämtade senaste beställningstavlan som jag haft på inramning och så levererade vi den till beställaren. Jag blev nöjd med resultatet och den som beställt tavlan var också mycket nöjd. Jo, Linnea är hemma idag för en av dagmammans pojkar hade 38,8 i feber och med tanke på svininfluensan får Linnea vara hemma idag och imorgon skall hon till mommos. På kursen i måndags skissade jag upp nästa tavelbeställning på duken, så nu är det bara att börja måla.

Hade ju som uppgift att skriva om vändpunkter i livet, fokuserade på de tre största och fick sammanfattat det rätt bra. Både glädje och sorg och när jag var klar så upptäkte jag att den röda tråden i min berättelsen är tron. Tänkte inte på det medan jag skrev men det såg jag senare när det var klart.

Som vanligt har jag hunnit läsa en del. "700 dagar av mitt liv en personlig berättelse om utbrändhet" Av: Maria Jacobs. Köpte den på bokmässan i Botniahallen. Nu håller jag på med en helt fantastisk bok, sträckläste halva. Skulle jag bara ha möjlighet skulle jag nu just inte göra annat än sitta och läsa men en del annat skall ju göras också. I alla fall, boken: "GILEAD" Av: Marilynne Robinson.

Snart skall vi hämta Amanda från förskolan, hon skall ha med en kompis hem idag. Så idag skall vi ha glass och bullalängd till mellanmål, mums!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar