söndag 8 november 2009

Gud och pappa...på farsdag

En härlig dag, farsdag! En möjlighet att visa hur mycket ens pappa, farfar eller morfar betytt. En riktig pappadag! Vi har firat farfar, där fick vi lunch och till efterrätt kaffe med tårta. Sen for vi till morfar och fira honom, där fick vi ägg och fisk smörgås samt kaffe och tårta. Men givetvis började vi dagen med att fira här hemma...jag och flickorna smög upp och gjorde i ordning innan vi väckte Antti.

KAffe och mackor blevdet, med diverse olika pålägg. Amanda hade gjort en special dubbelmacka åt pappa och paketen stod och väntade bredvid kaffekoppen.

Linnea sitter och funderar en stund i soffan och undrar om jag och Amanda vet vem som är starkast i världen.
Amanda svarar: "Gud"
Linnea säger: "Det är kisse"
Varpå Amanda kontrar: "Nä`ä de e Gud och e int e Gud så ere pappa som e starkast i världen"

Ett mysigt samtal sådär på farsdag:)

Familjebild


Såå fick jag till och med brorsan med på bild och då är det att passa på:)

Har just lyssnat på Radio Fyrens inbandning från Kuni den 18.10, det sändes ikväll. Linnea var med och sjöng med söndagsskolebarnen så flickorna var upp och hörde sålänge det sjöngs. Själv hörde jag hela predikan en andra gång, vilket jag behöver. Det var en så bra predikan att jag kunde höra den många gånger. En tankeväckare!

Nåja, nu väntar sängen. Imorgon skall jag måla på förmiddagen och på eftermiddagen skall jag vaccineras mot svininfluensan. Hör till riskgruppen pga. astman! Ny vecka och nya tag:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar