måndag 2 november 2009

Vändpunkter i livet

På köksbänken står nu en tom duk, ikväll skall det börjas på nya beställningen. Dagen skall jag istället egna åt att fundera och förhoppningsvis få skrivet något om vändpunkterna i mitt liv. Det är detta vi har som "läxa" tills nästa onsdag då det är skrivkurs. Ett papper med frågor har jag fått, men tänkte mer skriva spontant om livet vändpunkter. Vissa vändpunkter är ju mycket tydliga men de andra då, som man gärna kallar vändpunkt men som kommer mera stegvis. Skall jag ta med dessa, eller...? Det är inte den lättaste av uppgifter, men skall läsa igenom frågorna så lossnar det väl i skrivnerven:)


Varje gång vi blir bjudna till Malin och Marcus får vi njuta av någon ny läckerhet, denna gång med temat Halloween. Chokladtårta med bananfyllning, bättre än såhär blir det inte. Så mumsigt och roligt med utformningen av tårtan.

Det var roligt att avsluta All Helgona heljen med läckerheter, disskusioner, prat, barnlek och skratt. I denna tid av allvar riktigt njöt jag i goda vänners lag, kanske en sak att ta fasta på och göra till traditon.

2 kommentarer:

  1. Det är kul att skriva om vändpunkter! Och givande! Jag skrev en lång serie om vändpunkter i mitt liv för ett tag sen, och det blev en enda lång påminnelse om Guds uppfostringsmetoder... :)
    Lycka till!

    SvaraRadera