torsdag 19 november 2009

Morgonkaffe i mammas sällskap...

Idag har jag varit på en del ärende, men började dagen med morgonkaffe hos mamma eftersom hon var ledig och jag hade några ärenden dit. Kaffe och rostad macka blev det och en pratstund på några timmar, det behövs allt emellanåt. Sen for jag och handlade, köpte en present och hämtade två jackor jag haft fört bort för att få ny dragskjed på. Så nu får snön komma igen, för jag har nu fått min vinterjacka lagad.

Här ovan är annars min fina blomma som står på köksbordet. Älskar denna och den passar så bra in i köksinredningen.

Pratade med mina flickor idag om hur viktigt det är att äta mycket C-vitamin nu i influensa-tider. Detta gav resultat och Amanda dukade ett riktigt fat med alla frukter vi hade hemma. Har dem annars på bänken på 3 olika orangefärgade fat, men Amanda sade att det som all annan mat skall stå på bordet så det bara är att ta åt sig av frukten. Visst blir det fint med så många olika färger.

Imorgon skall Amanda till förskolan men jag och Linnea är lediga så vi skall på mamma-barn här i Kuni och efter det skall vi fara på 1 års kalas...eller på besök istället för 1 års kalas. Skall bli riktigt roligt! Linnea har nu varit på dagis också i 3 dagar pga. att dagmammans familj haft svininfluensan och hon har trivts som fisken i vattnet. Tanterna sa att det verkat som hon varit där hela tiden, märktes inte av att hon var ny där.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar