torsdag 26 november 2009

lillajulförberedelser


Innan Jan-Anders for i jobb gick han med flickorna och hämtade lillajulgran. Så nu har flickorna klätt granen och jag har bytt gardin i köksfönstret samt hängt upp julkrans på dörren samt lite annat som sprider glädje i höstmörkret. Vår julby står på en bricka med snö och en del julljus är framtagna. På bordet står röda ljus samt en ljuslykta samt adventsljusstaken som snart skall få ljus påfyllda. Nu har vi det sååå mysigt här.
Igår var vi och köpte Pet-Shop kalendrar, flickorna hade fått pengar av min mommo att köpa dom för. Annars hade jag nekat, för de är så dyra.




Stjärnorna lyser så fint i fönstren, hittills inget annat men sjärnorna är på plats och sprider ljus.


Vårt fina hjärta som vi fått av min mommo hänger nu på dörren på sin vanliga plats och sprider glädje i mörkret. Detta hjärta är en av de första saker som kommer fram när det närmar sig jul.

Fick ett brev från skrivkursen idag, alla skall ta med ett utdrag av vad vi skrivit så kopierar vi upp så har vi alla något att läsa över jul. Vi får läsa ett utdrag av alla, själv valde jag "Vändpunkter i mitt liv". Det blir ju en kort sammanfattning av de viktigaste händelser i livet, så jag tänkte att det passar.

Har börjat läsa en bok "Flyga drake" Av: Khaled Hosseini. Har tänkt köpa "Tusen strålande solar" av samma författare, men det har inte blivit av. Så då jag blev erbjuden att låna denna så nappade jag. Detta är en skildring av en barndom i Afghanistan som är sååå levande, en berättelse där relationer står i fokus. Rekommenderad läsning till alla!

1 kommentar:

  1. Oj, vad du har hunnit fixa det fint! Här har ännu inget julpynt hittat fram... Mitt hopp står till att jag ska hinna lite i morgon! Ha en trevlig lillajul-helg!

    SvaraRadera