tisdag 17 november 2009

Böcker och musik

Har nu läst ut "PS: Jag älskar dig!" Av: Cecelia Ahern - en internationell bästsäljare. Det var antagligen det sista som fick mig att låna just denna bok och den är verkligen bra. Den handlar om en kvinna som mister sin man, han är endast 30 år. Det handlar om hur ett lyckligt liv förvandlas på en sekund och hur hon sen bygger upp livet bit för bit. Hur det känns att stå bredvid och se på när alla andras liv fortsätter med bröllop och barn och själv stå ensam med sorgen nära inpå. Så nära att livet inte känns av. En mycket bra och läsvärd bok!

Håller nu på med Paulo Coelhos senaste: "Segraren står ensam" som blivit översatt till svenska iår, samtidigt som jag läser lite vid sidan om "Barns tidiga läsning" Av: Karin Taube. Lånade dennna med tanke på Amandas läsning, hon började läsa när hon var 5 år men har nu tröttnat lite och tänkte att hon får tröttna ett tag så kanske det blir intressant igen. Men med tanke på framtiden tänkte jag läsa dennna, tycker dock att man vet det som står där redan. Men kanske man får något tips när man läst ut den.

Fick Stefan Janssons skiva "Som människor" av svärmor i söndags så igår passade jag på att lyssna igenom den 4 gånger. Idag gick det inte, ingen av våra två CD:n ville fungera bra. Någon knapp eller inställning som ändrats och nu lyckas jag inte hitta felet. Nåt tekniksnille är jag verkligen inte heller så jag låter det vara tills Antti kommer hem.

Igår var jag på målarkurs och hann en hel del, kanske jag får färdig min beställning nästa måndag. Det bådar gott!

1 kommentar:

  1. Hej! Intressant att läsa om de böcker du läst. Önskar att jag också skulle hitta tiden för att få koppla av med en inspirerande bok. Det är ju så fascinerande då man hittar en bok man inte vill släppa. Allt gott! Mia

    SvaraRadera